جایگزین شکر در کیک رژیمی چیست؟

 

diet cake


کیک رژیمی باید با شیرین کننده های طبیعی و کربوهیدرات های کمتری تهیه شود تا بتوان آنها را در مناسبت ها و جشن ها با خیال راحت مصرف کرد.

این کیک برای مبتلایان به دیابت که می خواهند گه گاه از خوردن شیرینی های سالم لذت ببرند بدون اینکه بر سطح قند خون آنها تاثیر داشته باشد، مفید است.

کیک رژیمی با کدو تنبل

این یک کیک رژیمی سالم است که با شیرین کننده های طبیعی شیرین شده است. این کیک با ترکیبی از ماست یونانی، کدو تنبل، آرد جو دوسر و شکر قهوه ای به عنوان جایگزین شکر سفید تهیه می شود. همچنین در تهیه این کیک به جای روغن از ماست یونانی استفاده می شود تا رطوبت آن حفظ شود.

طرز تهیه

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید.مواد خشک را با هم مخلوط و دو بار الک کنید. تخم مرغ را با همزن بزنید و ماست را به آن اضافه کنید.

سپس تمام مواد را با هم مخلوط کنید و در قالب کیک بریزید و اجازه دهید به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه در فر بماند.بعد از پختن کیک آنرا از فر بیرون آورده تا به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در دمای محیط بماند و خنک شود. حالا می توانید کاغذ روغنی را از آن جدا کنید.

مواد لازم

·       کدو تنبل پخته شده یک فنجان

·       ماست یونانی نصف فنجان

·       تخم مرغ دو عدد

·       وانیل یک قاشق چایخوری

·       شکر قهوه ای نصف فنجان

·       آرد جو دوسر دو فنجان

·       نمک، جوش شیرین، دارچین و زنجبیل به مقدار دلخواه

کیک رژیمی خرما عسلی

خرما یک شیرین کننده طبیعی است که می توان از آن برای تهیه بسیاری از شیرینی ها استفاده کرد.همچنین ترکیب خرما و عسل کاملا خوشمزه است.علاوه بر آن این کیک بدون گلوتن است بنابراین همه می توانند از خوردن آن لذت ببرند.

طرز تهیه

فر را در دمای ۳۵۰ درجه بگذارید.خرماهای خرد شده را کمی گرم کنید تا نرم شوند.تخم مرغ خود را با یک هشتم قاشق چایخوری نمک در همزن بریزید و هم بزنید تا سفت شوند.

خرماها را با عسل، روغن زیتون و وانیل در ظرف دیگری بریزید و با همزن هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.سپس با آرد، جوش شیرین و دارچین به سایر مواد خود اضافه کنید و مجددا هم بزنید.ته ظرف خود را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را در داخل ظرف بریزید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه در فر بماند.

مواد لازم

·       یک فنجان خرمای بدون هسته و خرد شده

·       یک و نیم فنجان آرد

·       دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

·       یک فنجان آب

·       دو عدد تخم مرغ

·       یک قاشق غذاخوری عسل

·       یک قاشق چایخوری وانیل

·       نصف قاشق چایخوری جوش شیرین

·       نصف قاشق چایخوری دارچین

·       مغز تخمه کدو تنبل برای تزئین

آیا شیرین کننده های مصنوعی می توانند جایگزین شکر باشند؟

جواب کوتاه خیر است، شیرین کننده های مصنوعی از قبیل: آسپارتام، دکستروز، ساخارین و غیره همه از مواد مضر شیمیایی تهیه شده اند.آنها هیچ ارزش تغذیه ای ندارند و طعم شیرین آنها منجر به ایجاد عادات غلط و میل به خوردن شیرینی بیشتر در ما می شود.

در مورد نوشیدنی های شیرین هم همین وضعیت صدق می کند.با نوشیدن این نوشابه ها سطح قند خون بالا می رود و بر میکروبیوم روده تاثیر منفی بجا می گذارد.در واقع شیرین کننده های مصنوعی راه حل خوبی برای شیرین کردن مواد غذایی نیستند.

شکر

شکر به عنوان یک منبع سریع انرژی و ذخیره چربی در بدن شناخته شده است تا  در مواقعی که بدن نیاز دارد از این چربی ها به عنوان سوخت استفاده کند.

فکر انسان ها همیشه نگران کمبود مواد غذایی و تلاش برای زنده ماندن بوده است، اما امروزه ما با بار اضافی و استفاده مداوم از شکر مواجه هستیم.مصرف شکر خیلی زود قند خون را بالا می برد، باعث التهاب شده و از جذب مواد مغذی در بدن جلوگیری می کند.

تغییر ذائقه

بیائید ذائقه خود را تغییر دهیم.با کاهش تدریجی مصرف شکر ذائقه ما تغییر می کند و ذهن ما یاد می گیرد که فقط از غذاهای شیرین لذت نبرد.

این می تواند باعث شود که ما احساس نیاز کمتری به مصرف شیرینی داشته باشیم و سالم تر بمانیم.برای تغییر ذائقه خود فقط ۱۰ روز بدون شکر زندگی کنید تا شاهد تغییرات قابل توجهی در متابولیک خود شوید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

آیا رژیم تخم مرغ یک رژیم مد روز است؟

طرفداران رژیم سیب چه می گویند؟

آیا رژیم تثبیت وزن واقعا موثر است؟