آیا رژیم شیر برای کاهش وزن خوب است؟

 

milk diet


رژیم شیر اگر به روش درستی استفاده شود می تواند یک رژیم عالی برای کاهش وزن باشد.ممکن است شما اطلاعات متناقضی درباره شیر داشته باشید.

برخی از افراد معتقدند که شیر کالری بالایی دارد و برخی دیگر می گویند شیر برای بچه ها است و یا شیر باعث افزایش وزن می شود.اما امروزه تمام این موارد رد شده اند.

از کجا بدانم رژیم شیر واقعا مفید است؟

شیر ترکیبی از پروتئین، قند، مواد معدنی و ویتامین است.همچنین مقدار قابل توجهی آب و چربی دارد.

آیا مصرف لبنیات برای من خوب است؟

اینکه لبنیات برای برخی افراد مفید یا مضر است جواب آن قدری پیچیده است و تنها با توجه به آزمایشات فردی می توان یک پاسخ قطعی به آن داد.

در واقع ویژگی های فردی سیستم گوارشی و بیوم روده هر کس با فرد دیگر متفاوت است.هضم شیر ممکن است برای شما آسان و برای شخص دیگری دشوار باشد.

انواع شیر های مختلف

در رژیم شیر از شما می خواهند از یکی از انواع شیرها که با بدن شما سازگار تر است استفاده کنید.انتخاب بهترین شیر می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشد.

شیر بدون چربی

این شیر برای کسانی که می خواهند در برنامه غذایی خود کسری کالری ایجاد کنند عالی است.خامه و چربی این شیر حذف شده، اما هنوز پروتئین و کلسیم بالایی دارد بنابراین برای کاهش وزن مناسب است.شیر بدون چربی با 0.5 یا صفر درصد چربی تولید می شود.

شیر کم چرب

در رژیم شیر استفاده از آن متداول است.شیر کم چرب در حدود ۱ الی ۲ درصد چربی دارد.همچنین کلسیم و پروتئین این شیر هنوز به اندازه کافی است.محصولات زیادی از شیر مشتق می شوند.

آنها عبارتند از:

·       ماست

·       دوغ

·       پنیر

·       آب پنیر

·       کشک

·       شیر کم چرب

·       شیر کم لاکتوز

·       پروتئین کازئین

·       پروتئین آب پنیر

شیر گیاهی

این شیر مناسب کسانی است که به لبنیات حساسیت دارند.شیر گیاهی کالری و چربی کمتری نسبت به شیر لبنی دارد به همین دلیل محبوب افرادی است که در حال استفاده از رژیم غذایی کاهش وزن هستند. اما شیر گیاهی کمتر از شیر لبنی پروتئین و کلسیم دارد بنابراین هنگام انتخاب آن باید به این نکته توجه کرد.

انواع شیر گیاهی عبارتند از:

·       شیر بادام

·       شیر سویا

·       شیر جو دوسر

فواید رژیم شیر در کاهش وزن

شیر حاوی چند ماده مغذی است و می تواند باعث کاهش وزن شود.

پروتئین

شیر محتوای پروتئین بالایی دارد و ما می دانیم که پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای بدن است که به ساخت و ترمیم بافت عضلانی کمک می کند. همچنین مصرف پروتئین می تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و این باعث کالری سوزی بیشتری می شود.

شیر منبع عالی از پروتئین است حتی پروتئین آن با تخم مرغ و گوشت قابل مقایسه است. افرادی که در برنامه روزانه خود از پروتئین بیشتری استفاده می کنند کمتر گرسنه می شوند و این می تواند باعث کاهش وزن شود.

کلسیم

کلسیم موجود در شیر می تواند به کاهش وزن کمک کند.افرادی که روزانه کلسیم کافی دریافت می کنند می توانند توده عضلانی بیشتر و چربی کمتری داشته باشند.مصرف منظم شیر از اهداف کاهش وزن شما حمایت می کند.

احساس سیری

شیر حاوی یک فاکتور سیری است به همین دلیل با رژیم شیر می توان به مدت طولانی تری احساس سیری داشت.همچنین نوشیدن شیر از پرخوری و میل به خوردن میان وعده های مکرر جلوگیری می کند.

تثبیت سطح قند خون

شیر شاخص گلیسیمی پایینی دارد.این به این معنی است که می تواند تاثیر کمتری بر افزایش سطح قند خون داشته باشد.همچنین شیر باعث سرکوب احساس گرسنگی و ولع می شود.

چه زمانی شیر بخوریم؟

مصرف شیر را به راحتی می توانید در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.به عنوان مثال در صبحانه به جای چای یا قهوه شیر بنوشید و یا در آخر شب یک لیوان شیر گرم بخورید.

جایگزین غذا

از شیر می توانید به عنوان جایگزین برخی از وعده های اصلی استفاده کنید.افرادی که می خواهند در رژیم خود کسری کالری ایجاد کنند برخی وعده ها را حذف و در عوض از شیر استفاده می کنند.همچنین رژیم شیر به خصوص شیر کم چرب می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.

بعد از ورزش

شیر پروتئین و کربوهیدرات دارد و نوشیدن آن بعد از تمرین به عضله سازی کمک می کند.

حرف آخر

رژیم شیر یک رژیم مناسب برای کاهش یا مدیریت وزن است.برای استفاده حداکثری از شیر از متخصص تغذیه خود بخواهید تا با توجه به شرایط فردی شما یک برنامه غذایی کاهش وزن مناسب برایتان طراحی کند.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

آیا رژیم تخم مرغ یک رژیم مد روز است؟

طرفداران رژیم سیب چه می گویند؟

آیا رژیم تثبیت وزن واقعا موثر است؟