آیا 10 حرکت برای لاغری شکم موثر است؟

 

stomach slimming


10 حرکت برای لاغری شکم باید حرکاتی باشد که بتواند سه نوع چربی شکمی را کنترل کند.این چربی ها شامل چربی های زیر جلدی، داخل عضلانی و احشایی هستند که با افزایش سن بیشتر مشاهده می شوند.

چربی های زیر پوستی از یک لایه نازک چربی تشکیل شده اند که درست زیر پوست قرار دارند.چربی های عضلانی در لابه لای عضلات قرار دارند و چربی های احشایی در عمق شکم و بین اندام ها قرار می گیرند.یاد آوری می شود که چربی های احشایی مضر ترین چربی های شکمی هستند.

چه حرکاتی برای چربی سوزی شکمی خوب هستند؟

در زیر 10 حرکت برای لاغری شکم به شما معرفی می شوند که هر کدام یک راه عالی برای سوزاندن چربی های ناخواسته شکمی هستند.

آنها عبارتند از:

1.    کاردیو

2.    تمرینات مقاومتی

3.    تمرینات اینتروال

4.    تمرینات پایین شکم

5.    پلانک

6.    کشش زانو

7.    بالا بردن پاها در حالت خوابیده

8.    کرانچ

9.    ضربات قیچی

10.  ورزش های شکمی

 

کاردیو

ورزش های هوازی یا  کاردیو یک روش خوب برای چربی سوزی های شکمی هستند. افرادی که روزانه  ۳۰ دقیقه ورزش هوازی را در برنامه خود گنجانده اند از این طریق می توانند به کاهش چربی های شکمی و چربی کبد کمک کنند.

تمرینات هوازی برای چربی سوزی شکم

·       دو آهسته

·       شنا

·       پیاده روی سریع

·       دوچرخه سواری

·       شرکت در کلاس های بدنسازی گروهی

تمرینات مقاومتی

وزنه برداری جزو یکی از 10 حرکت مفید برای لاغری شکم است.

در ابتدا با ۳۰ ثانیه تمرین و ۳۰ ثانیه استراحت شروع کنید و این چرخه را برای چند بار تکرار کنید. تمرینات مقاومتی علاوه بر چربی سوزی شکمی می توانند باعث افزایش متابولیسم بدن شوند.

تمرینات اینتروال

این تمرینات تناوبی هستند و باید با شدت بالایی انجام شوند. همچنین این تمرینات به زمان زیادی نیاز ندارند اما قلب را به تپش می اندازند. مجموعه این حرکات عبارتند از:

·       هل دادن

·       کشیدن

·       چمباتمه زدن

·       پرش

وضعیت پلانک

برای رسیدن به این وضعیت بدن خود را در حالت خوابیده با کمک بازوها از زمین بلند کنید.

در این حالت باید بازوها به اندازه عرض شانه باز باشند و هر دو کف دست روی زمین و پاها دراز شوند.سپس لگن خود را کمی جمع کرده و به آرامی زانوی راست را به سمت قفسه سینه حرکت دهید و مجددا به عقب برگردید.

این کار را با پای چپ نیز تکرار کنید. سپس سرعت خود را افزایش دهید تا عضلات شکمی تقویت شوند.این حرکت را هر روز ۱۵ الی ۲۰ بار تکرار کنید.

کشش زانو

به حالت پلانک روی زمین دراز بکشید و هر دوپای خود را روی یک حوله لوله شده قرار دهید.سپس زانو ها را به سمت قفسه سینه بکشید و این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

بالا بردن پاها در حالت خوابیده

به پشت دراز بکشید و پاهای خود را دراز کرده کنار هم قرار دهید.کف دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید و پاها را به آرامی بالا بیاورید.چند ثانیه نگه دارید و مجددا آنرا تکرار کنید، اما هنگامی که پاها را پایین می آورید اجازه ندهید پاها به زمین برسند.

این حرکات را ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید، اما اگر احساس می کنید به کمرتان فشار می آورد قبل از انجام آن با پزشک خود مشورت کنید.

کرانچ

کرانچ نیز یکی از 10 حرکت برای لاغری شکم است که هم قسمت های فوقانی شکم و هم قسمت های تحتانی شکم را تحت تاثیر قرار می دهد.اما این حرکت تنها باعث تقویت عضلات شکم می شود و کالری سوزی زیادی در آن نیست.

در این حرکت از شما می خواهند به پشت دراز بکشید و در حالی که زانوهای خود را خم کرده اید و پاهای خود را روی زمین قرار داده اید، شروع کنید.سپس شانه ها را از زمین بردارید و بازوها را پشت سر خود قرار دهید.بالاتنه را سمت زانو بپیچید و کمر را به سمت زمین پایین بیاورید.این حرکت را هر روز ۱۰ الی ۲۰ بار تکرار کنید.

ضربات قیچی

به حالت دراز کشیده پاها را بلند کنید و دستای خود را زیر باسن قرار دهید.سر را از زمین جدا کنید و پاها را یکی پس از دیگری بالا و پایین ببرید.اگر پاها در حین انجام فعالیت به حالت شناور باقی بمانند و به زمین نرسند بهتر است.

ورزش های شکمی

این ورزش ها می توانند عضلات شکم را تقویت کند و به صاف کردن شکم کمک کند.ورزش های شکمی برای همه افراد و در هر سنی مفید هستند.در این تمرینات قسمت های پایین شکم بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و تقویت می شوند.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

ارتباط بوتاکس معده با کاهش وزن چیست؟

چه کسانی به جراحی لاغری احتیاج دارند؟

آیا رژیم تثبیت وزن واقعا موثر است؟