آیا 10 حرکت برای لاغری شکم کافی است؟

 

burn belly fat


10 حرکت برای لاغری شکم و افزایش چربی سوزی اگر به طور دقیق اجرا شود کاملا کافی است. این موارد شامل خوردن برخی خوراکی های مفید و استفاده منظم از فعالیت های بدنی است.

بعد از لاغری شکم شما نه تنها خوب جلوه می کنید بلکه برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با چاقی نیز اقداماتی انجام داده اید.

را ه های کاهش سایز شکم

کاهش اندازه دور شکم رگ های خونی را بهبود می بخشد و کیفیت خواب را بالا می برد. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و حتی سرطان را کاهش می دهد.

حرکت اول

مصرف کربوهیدرات های ساده و چربی های ترانس را کمتر کنید تا شاهد کاهش چربی های شکمی شوید. در صورتی که در رژیم کاهش وزن خود  مصرف شیرینی و آرد سفید را محدود کنید و از غذاهای کم چربی که با روغن های سالم طبخ شده اند استفاده کنید، کاهش وزن بدن بدون از دست دادن عضله انجام می شود.

حرکت دوم

از یک برنامه متعادل غذایی استفاده کنید تا بتوانید آنرا برای همیشه بکار ببرید. اگر انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید نیازی به هیچ رژیم کالری شماری نخواهید داشت. در واقع مصرف غذاهای کم کربوهیدرات می تواند شما را از غذاهای مشکل ساز دور نگه دارد.

حرکت سوم فعالیت بدنی منظم

اگر تنها به 10 حرکت برای لاغری شکم نیاز داشته باشیم یکی از آنها به طور حتم استفاده از یک فعالیت بدنی منظم است. برخی از فعالیت های بدنی به سوزاندن چربی های شکمی بیشتر کمک می کنند.

اما میزان ورزش بستگی زیادی به اهداف کاهش وزن شما دارد و اینکه تا چه حد می خواهید لاغر شوید. در هر حال برای اغلب مردم روزانه ۳۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید لازم است.

تمرینات هوازی

کاردیو موثرترین راه برای کاهش چربی های شکمی است و می تواند سرعت چربی سوزی را بالا ببرد. تمرینات هوازی شما باشگاهی باشد یا غیر باشگاهی هیچ فرقی نمی کند، اما تکرار و مدت زمان تمرین مهم است.

حرکت چهارم  وزنه برداری

تمرینات قدرتی می توانند عضلات شکم را سفت کنند. همچنین وزنه برداری باعث کاهش وزن می شود زیرا با این تمرینات کالری سوزی بیشتری صورت می گیرد. با تمرینات قدرتی حتی در حالت استراحت هم شما در حال کالری سوزی خواهید بود.

حرکت پنجم محدود کردن غذاهای فرآوری شده

در تهیه غذاهای فرآوری شده نمک، شکر، مواد نگه دارنده شیمیایی و چربی های اشباع شده زیادی به کار می رود. اگر مصرف آنها حذف و یا حداقل محدود نشوند نمی توانید از کوچک شدن سایز کمر خود لذت ببرید.

حرکت ششم خوردن ماهی های چرب

مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی تن که سرشار از اسیدهای امگا ۳ هستند می توانند تا حدود زیادی چربی شکمی را کاهش دهند.

تحقیقاتی که در این باره صورت گرفته است نشان می دهد که مصرف امگا ۳ می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

همچنین چربی های امگا ۳ بر چربی سوزی در ناحیه شکم تاثیر زیادی دارند.

حرکت هفتم خوردن صبحانه پروتئینی

مصرف پروتئین در اول روز می تواند شما را تا ناهار سیر نگه دارد، سرعت متابولیسم را افزایش دهد و توده عضلانی را حفظ کند.

برای صبحانه از پروتئین هایی مانند: تخم مرغ، ماست یونانی، اسموتی های پروتئینی، فرنی یا لوبیا استفاده کنید.

حرکت هشتم هیدراته ماندن

یکی از 10 حرکت برای لاغری شکم نوشیدن آب فرآوان در طول روز است.

نوشیدن دو لیوان آب با دمای محیط به محض بیدار شدن از خواب و با معده خالی می تواند به شروع متابولیسم و سیستم گوارش کمک کند.

همچنین نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش اشتهای شما می شود.

حرکت نهم کاهش مصرف نمک

نمک باعث چاقی شکم و نفخ می شود.

همچنین نمک آب مصرفی را نگه می دارد.

بنابراین قبل از خرید خوراکی های بسته بندی شده برچسب آنرا بخوانید تا بطور ناخواسته نمک اضافی مصرف نکرده باشید.

حرکت دهم مصرف فیبر محلول

فیبر محلول در غذاهایی مانند: جو دوسر، آجیل، حبوبات و برخی میوه جات و سبزیجات وجود دارد.

فیبر محلول موجود در خوراکی ها باعث چربی های شکمی می شوند و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید است.

حرف آخر

شکم چاق نه تنها از نظر زیبایی خوب نیست بلکه علت اصلی بروز برخی بیماری است. در واقع چربی های انباشته شکمی مضرترین چربی های بدن هستند، بنابراین برای کاهش آنها از 10 حرکت برای لاغری شکم استفاده کنید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

ارتباط بوتاکس معده با کاهش وزن چیست؟

چه کسانی به جراحی لاغری احتیاج دارند؟

آیا رژیم تثبیت وزن واقعا موثر است؟