طرفداران رژیم سیب چه می گویند؟

 

apple diet


رژیم سیب برای کسانی که به سلامت خود اهمیت می دهند یک رژیم کارآمد است. برخی از طرفداران این رژیم معتقدند با خوردن سیب و حداقل تلاش توانسته اند وزن خود را کم کنند.

مصرف یک سیب قبل از هر وعده غذایی می تواند باعث کاهش چربی های شکمی شود و دور کمر را باریک تر کند. همچنین سیب یک میوه مقوی و انرژی زا است.

مدیریت وزن با خوردن سیب

یک سیب بزرگ ۱۸۰ الی ۲۰۰ گرمی حاوی ۹۵ کیلو کالری، ۱۹ گرم قند و ۴ گرم فیبر است. در رژیم سیب از شما می خواهند علاوه بر خوردن سیب از مواد غذایی دیگری مانند: کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین های گیاهی و حیوانی، روغن های سالم و غلات کامل نیز استفاده کنید.

راز سلامتی و کاهش وزن در رژیم سیب چیست؟

سیب به چند علت می تواند سبب کاهش وزن شود.

آنها عبارتند از:

·       کالری کم

·       آنتی اکسیدان بالا

·       فیبر بالا

با این حال کاهش وزن تنها با کسری کالری، فعالیت بدنی منظم، مدیریت استرس و خواب کافی امکان پذیر است. همچنین خوردن سیب و ترکیب آن با یک رژیم کم کالری و متعادل می تواند شما را به هدف اصلی تان که همان بدست آوردن سلامتی بیشتر و کاهش وزن است برساند.

بیشتر بخوانید: کالری میوه های مختلف

شیرینی طبیعی در سیب

سیب به طور طبیعی شیرین است بنابراین می تواند هوس خوردن شیرینی های مصنوعی را کاهش دهد.

پکتین سیب

پکتین موجود در سیب باعث می شود که شما کمتر احساس گرسنگی بکنید. افرادی که که نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی سیب می خورند می توانند در یک هفته ۱ درصد از چربی شکمی خود را از دست بدهند.

همچنین افرادی که سیب را در برنامه غذایی روزانه خود گنجانده اند در واقع توانسته اند سلامتی را به بدن خود هدیه بدهند.

هسته سیب

نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلوس، جزء معروف پربیوتیک ها / روی هسته سیب های ارگانیک وجود دارد که می تواند باعث کمک به درمان اختلالات گوارشی شود. به همین دلیل بهتر است هسته سیب دور ریخته نشود تا ما باکتری مفید بیشتری دریافت کنیم. در واقع نخوردن هسته می تواند تعداد میکروب های مفید مصرفی یک فرد را از ۱۰۰ میلیون به ۱۰میلیون کاهش دهد.

چگالی پایین سیب

سیب چگالی انرژی پایین و فیبر بالایی دارد به همین دلیل می توان از این میوه برای کاهش وزن استفاده کرد.

مواد مغذی در سیب

سیب دارای مواد مغذی و ترکیباتی است که به رشد باکتری های سالم در روده کمک می کند. باکتری های مفید می توانند از التهاب مزمن روده جلوگیری کنند. اما کمپوت سیب به دلیل حرارت دادن سیب ها خاصیت کمتری دارد. همچنین برخی از سیب ها نسبت به برخی دیگر غلظت فیبر بالاتری دارند.

غذای کم گلیسمی

سیب یک میوه کم گلیسیمی است و با وجود اینکه شیرین است اما پس از خوردن آن قند خون را به شدت بالا نمی برد.

آنتی اکسیدان

سیب حاوی مواد مغذی آنتی اکسیدانی و خواص ضد التهابی است. مصرف خوراکی های ضد التهابی مانند سیب می تواند به کاهش التهاب مزمن و کاهش وزن کمک کند. افرادی که سه ماه از رژیم سیب استفاده می کنند می توانند ۷ الی ۸ کیلو از وزن اضافه خود را از دست دهند.

در رژیم سیب چه موقع سیب بخورم؟

هر روز صبح قبل از صبحانه و قبل از هر وعده غذایی اصلی یک سیب بخورید. سیب می تواند باعث افزایش سطح انرژی شما شود. اغلب کسانی که در صبح ها به جای قهوه سیب می خورند می گویند ما آزاد شدن انرژی را به طور آهسته احساس می کنیم.

این برخلاف آزاد شدن سریع انرژی از طریق قهوه است. سیب حاوی فیبر فرآوانی است و می تواند به هضم غذا کمک کند. همچنین سیب حاوی برخی ویتامین ها و پتاسیم است.

فواید رژیم سیب

خوردن هر روز سیب به همراه استفاده از یک رژیم سالم غذایی می تواند باعث تقویت مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطان ها شود.

سایر فواید سیب عبارتند از:

-         سیب حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مانند فولات، فیبر و پتاسیم است.

-         سیب از نظر فنولیک و مشتقات هیدروکسی سینامیک اسید و فلانوئیدها غنی است.

-         سیب یکی از پرمصرف ترین میوه ها است.

-         سیب یا محصولات سیب باید به عنوان جزئی از یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد تا موثر واقع شوند.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

آیا رژیم تخم مرغ یک رژیم مد روز است؟

آیا رژیم تثبیت وزن واقعا موثر است؟