آیا با رژیم لاغری یک ماهه می توان وزن کم کرد؟

 

one month slimming diet


رژیم لاغری یک ماهه را می توان برای ارتقاء سلامتی، افزایش انرژی و هم برای کاهش وزن به کار برد. بر اساس برخی از مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته است معلوم شده که بسیاری از جوانان و میانسالان دوست دارند که از یک رژیم لاغری پیروی کنند. اما این رژیم ها باید برای هر کس منحصر به فرد باشد.

با این حال یک نکته مورد تائید همه کارشناسان تغذیه است و آن اینکه ؛هر رژیم کاهش وزنی باید آهسته و پیوسته انجام شود تا نتایج آن پایدار بماند.

کاهش ۱۰ کیلویی وزن با رژیم لاغری یک ماهه

اگر ما یک رژیم کم کالری ( در حدود ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ کالری در روز ) داشته باشیم می توانیم بعد از یک ماه شاهد کاهش قابل توجه وزن خود شویم. بنابراین بیائید این کالری های دریافتی روزانه را بین صبحانه، ناهار و شام تقسیم کنیم.

صبحانه

برای صبحانه خود یک لیوان شیر کم چربی با جو دوسر به همراه یک موز رسیده در نظر بگیرید. جو دوسر می تواند یک صبحانه کم کالری و پر فیبر به شما بدهد. همچنین موز می تواند به عنوان یک شیرین کننده پر انرژی عمل کند.

بیشتر بخوانید: صبحانه رژیمی

اسموتی

به عنوان صبحانه از یک اسموتی سالم استفاده کنید. مقداری برگ کوچک اسفناج به همراه یک سیب متوسط، نصف هویج، نصف چغندر، نصف موز، چهار عدد بادام خیس خورده و پوست کنده و نصف خیار را در یک فنجان آب و کشک با هم مخلوط کنید و یک اسموتی تهیه کنید. اگر دوست دارید اسموتی شما شیرین باشد یک قاشق چایخوری عسل به مواد خود اضافه کنید.

املت

املت یک صبحانه ساده و پر طرفدار است و می تواند شما را به مدت طولانی تری سیر نگه دارد. برای تهیه املت از دو عدد سفیده تخم مرغ و یک عدد زرده تخم مرغ استفاده کنید و آنها را در روغن زیتون ریخته و هم بزنید. سپس به همراه دو عدد نان تست و یک فنجان قهوه میل کنید.

ناهار

در رژیم لاغری یک ماهه ما از یک ناهار ۵۰۰ کالری استفاده می کنیم. در زیر چند ناهار کم کالری به شما پیشنهاد داده می شود که هر کدام را دوست داشتید انتخاب کنید.

برنج قهوای

شما حتما از فواید برنج قهوه ای اطلاع دارید. این برنج سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. نصف پیمانه برنج را شسته و بخار پز کنید و به آن یک عدد گوجه فرنگی و پیاز خرد شده اضافه کنید.

مرغ

نصف سینه مرغ را آب پز یا بخار پز کنید و به همراه کمی نمک و چاشنی میل نمایید.

سبزیجات

نصف فنجان نخود خیس خورده و آب پز شده را با کمی نمک و چاشنی به همراه یک هویج، کمی لوبیا و کلم بروکلی آب پز کنید و به همراه کمی آب لیمو نوش جان کنید.

ساندویچ مرغ

شما می توانید یک ناهار ساده و سریع با ساندویج مرغ داشته باشید. دو تکه نان سبوس دار چند غله را با تکه های سینه مرغ کبابی و دو برش گوجه فرنگی و دو برگ کاهوی خرد شده را ساندویچ کرده و میل کنید.

میان وعده ها

در رژیم لاغری یک ماهه در صورت تمایل از دو میان وعده کمکالری استفاده کنید. این میان وعده ها بهتر است بین صبحانه و ناهار یا عصرانه باشد.

چای سبز

ما پیشنهاد می کنیم چای معمولی خود را کنار بگذارید و از چای سبز استفاده کنید زیرا آنتی اکسیدان خوبی است. به همراه چای خود می توانید دو برش نان سوخاری هم استفاده کنید.

میوه جات

میوه های کامل یک میان وعده خوب به حساب می آیند و حاوی مقدار قابل توجه ای فیبر هستند. هرکدام از موارد زیر را به عنوان یک میان وعده در یکی از روزهای رژیمی انتخاب کنید.

آجیل

چهار عدد بادام و چند عدد کشمش می تواند یک میان وعده سالم برای شما باشد. همچنین دو عدد خرما و یک بیسکویت جو می تواند یک میان وعده مغذی باشد که مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد.

تخم مرغ آب پز

دو عدد سفید تخم مرغ آب پز در روز یک میان وعده خوب محسوب می شود.

شام

شام را بهتر است ساعت ۷ بعدازظهر بخورید. یکی از موارد زیر را به عنوان شام انتخاب کنید.

سوپ مرغ رشته ای

یک کاسه سوپ مرغ با رشته های گندم، هویج آب پز، کلم، پیازچه و سیب زمینی یک شام سالم و با کیفیت است.

عدسی

یک کاسه عدس پخته شده به همراه قدری سبزی خشک پونه بسیار سبک و خوشمزه است.

تخم مرغ همزده

یک تخم مرغ همزده با یک کاسه عدس دال پخته شده و سبزیجات ریز شده می تواند یک شام عالی را برای شما فراهم کند.

نتیجه

تمام موارد بالا در رژیم لاغری یک ماهه امتحان شده و نتایج خوبی در برداشته اند شما هم اگر دوست دارید این رژیم را امتحان کنید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

آیا رژیم تخم مرغ یک رژیم مد روز است؟

طرفداران رژیم سیب چه می گویند؟

آیا رژیم تثبیت وزن واقعا موثر است؟